Ska du runka av tjuren också eller?

Sådär ja, en ny grön design uppe. Min gode vän Arre vet precis vad jag vill ha. En råtta uppe i vänstra hörnet och en text på latin vars betydelse lyder som följer: "Men en väldig begåvning döljer sig i denna ovårdade kropp". Du är kung, min gode Michael! <3 (Ni som kör gamla FF ser inte allt detta vackra, så byt upp er, era as, eller fortsätt leva erat liv i fulhet).

Jag har inte orkat blogga alls på ett tag, men jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta vad som hänt under den senaste veckan. Och jag skiter faktiskt i om ni inte bryr er, jag tänker skriva ner det ändå.

Helgen gick i precis samma tecken som den helgen innan, nämligen i ölens. Fredagen började hemma hos Linn tillsammans med Morten, Petter, Luke, Minna och en nykter Sanna aka "Polacken". Mycket smickrande smeknamn. Ölspelet är snarare en regel än ett undantag och snart var man igång. När klockan började närma sig midnatt försvann vi vidare ner till Hugos där vi skulle träffa Petra & co, men Petra fastnade på Pizzeria Olympia, började må dåligt, och gick hem istället.

Likaså lördagen hade en hel del inslag av öl och började hemma hos Kalle, på vars toalett jag upptäckte en Brazilian Wax-burk stående uppe på badrumsskåpet. Spännande. ;) Hur som helst så joinade så småningom även Petter, Danne och Bard, och Luke fanns redan på plats då han anlänt samtidigt som jag. Efter en omgång ölspel och ett värdelöst gissa-musik-spel, i vilket jag för övrigt krävde handikapp i då precis all musik som fanns på Kalles dator är just de typerna av musik jag verkligen aldrig lyssnar på och jag därmed vad helt chanslös, så begav vi oss vidare till min käre vän Philip som hade inflyttningsfest. Vi kom sent och mötte de sista gästerna påväg ut i farstun. Detta hindrade dock inte oss utan vi gick lös på singstar och pratade om en massa jävla fantasyböcker. Jag pratade inte though, utan lyssnade mest uttråkat. Eller nej, jag lyssnade nog inte ens.

I söndags lyckades jag grilla den godaste kycklingen ever. Det var fan det najsigaste jag någonsin ätit. Konstaterade dessutom i samma veva att Zimba är livrädd för råttorna. Jävla fjant.

Måndag: vaknade 16 och vägde råttorna. Björn växer så det knakar och har gått upp nästan ett hekto sedan han kom. Björn: 190gr, Torres: 450 gr, Cujo 600 gr. Mina fina monster! <3

Och så idag då... Vaknade av att telefonen ringde. Ett nummer jag inte kände igen så jag orkade inte svara. Någon timme senare ringde det igen, och nu var jag vaken och svarade. Det visade sig vara ett företag jag sökt jobb hos som hade nappat på min ansökan som var så långt ifrån välskriven och bra man kan komma ungefär. Ska på jobbintervjun imorgon och det handlar om ett jobb som lab-assistent där jag ska göra kvalitetsprov på div. säd under skördetiden i höst. (När jag berättade detta för Morten trodde han givetvis, pervert bastard, att det handlade om en helt annan typ av säd och frågade om jag får redan utvunnen säd att jobba med, eller om jag själv måste "få ut" den ur djuren.)

Anställningen skulle dock innebära ett smärre problem gällande mina framtida resor. San Jose, som jag längtat till som en tok, i mitten på Augusti kommer jag troligen få ställa in om jag skulle få anställningen. Däremot hinner jag dock antagligen åka till Sydkorea innan anställningen börjar istället. GAH. Vad jobbigt allt blev.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Jobba röven av dig ett år sen så kan du börja ställa krav på ledighet;)

Postat av: Lancia

Driver du eller? Tror du ja orkar jobba ett helt jävla år?!

2008-07-15 @ 20:11:01
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: ArreliuS

Just do it! Sen så flyttar jag till Norrköping så blir vi alkisar på heltid.

2008-07-15 @ 20:32:27
URL: http://www.arrelius.se/live/
Postat av: Elin

Nice med jobb. Det är ju mer än vad en annan har :)

2008-07-16 @ 08:59:11
URL: http://ariez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild