Även gamers har ett hjärta

Alla gamers är inte känslokalla skjutgalna idioter by default. Något som jag tycker bevisas mer än väl av detta. För er som inte kan kinesiska står det att ett gäng asiatiska toppspelare, bland andra moon, Warcrafts motsvarighet till HeatoN, har gått ihop och startat en kampanj för att samla in pengar till dom jordbävningsdrabbade i Kina.


image146
Bilden kommer från replays.net

Det verkar dock finnas folk som tror att alla gamers är vedervärdiga kallblodiga mördare, och tack vare alla larmrapporter och artiklar som kommit från USA, i vilka det stått att gärningsmännen i diverse skolmassakrer alla har spelat datorspel, är det väl inte heller så förvånande att folk tror som dom tror. Mens de verkar de dra alla gamers över en och samma kam vilket är mycket tråkigt.

På Fragbite försöker vi kring jul varje år organisera någon slags kampanj som går ut på att skänka pengar till hjälporganisationer och liknande ändamål. Julen 2006 kontaktade mina kära chefer (hahaha, chefer!) Tomas och Filip flera olika organisationer om att vi ville samla ihop och skänka dem pengar. Jag tror vi fick nej från samtliga kontaktade. Vissa hade ingen bra lösning på hur detta samarbete skulle gå till och bad att få återkomma, andra (jag tror jag har nämnt det tidigare i bloggen?) sa kort och gott "Nej, vi gillar inte er målgrupp och det ni håller på med. Skjutspel osv." Så mycket var dom pengarna värda, så mycket var dom människoliven de skulle kunnat rädda med våra pengar värda...

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild