Charlotte floppar i ESC, kompisröstning ftw


ESC ja. Vi var hos Maria och beskådade detta spektakel. Alla hade dessutom fått en lapp där vi fick fylla i mellan 1-10 vad vi tyckte om dom olika bidragen. (Seriöst värre!)  Charlottes bidrag var ett av dom bättre och topp 8 borde det definitivt ha blivit om jag fått bestämma. Turkiet var otippat nog det bidrag jag gillade bäst. Killen såg ut som en 25 år yngre Mr Bean, men han hade underbar röst och gitarrock är något som alltid fallit mig i smacken. Tänk er den låtern framföras på engelska sem också! Mumma!

Vad som är jävligt tråkigt och irriterande i ISC är kompisröstningen + att Rysslands grannländer verkar så jävla skraja för just Ryssland. Låter i år var egentligen inte alls bra enligt mig och verkligen ingen man minns. Dima sjöng falskt och jag gillade verkligen inte det hela. På skalan 1-10 satte jag 4 om jag minns rätt. Bastarden Morten satte 6... Nordens kompisröstning var int alls lika tydlig som sist though. Tråkigt för oss. (Men grattis till Norge som gick otippat jäkla bra!)

Hela skiten känns så förlegad och egentligen tittar jag nog bara för att jag dels är musikintresserad och dels för att det är tradition, och som så många gånger tidigare lovade jag mig själv att det här var sista gången.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild