Premiär av PlayUs på svensk TV

MTV är inte en kanal som är känd för att köpa in kvalitetsserier, och Play Us var givetvis inget undantag.

Serien består av 2-5 minuter långa sekvenser av olika saker de gör, de landar aldrig i något utan det bara flängs runt här och där. Det kändes som att titta på programmets alla trailers som någon klippt ihop till en lite längre filmsnutt bara. Har man sett trailersen så har man sett typ allt, det visades verkligen inget nytt.

Givetvis fanns små guldkorn här och där, tex. fetmamobbingen mot MissHyper eller när Nat0 berättar att Cazzidy och Sofi uppenbarligen har jävligt svårt att ta till sig Nat0 som den nya spelare hon är i laget. Knappast förvånande antar jag.

I övrigt så känns serien, nej jag vet verkligen inte hur den känns. Jag kommer antagligen fortsätta titta trots att jag stör mig ruskigt mycket på den dåliga engelska som utav flera Seulesmedlemmar brukas i programmet. (Med så mycket engelska som de faktiskt pratat konstant med varandra även innan inspelningen så måste man väl kunna prestera lite bättre? Äh jag vet inte.) Över lag så var det hur som helst mer den kassa produktionen/komprimeringen till TV-avsnitt som sög än aktriserna själva. Även om man givetvis har en hel del åsiker på vad de sade och gjorde.

Kommentarerna som skrivits om serien på Fragbite är som vanligt i en klass för sig, men den som verkligen utmärker sig här är hur den nya Seulesspelaren inzane som vanligt vräker ur sig saker. Förutom att ge uF-tjejerna en skopa obefogad skit (elaka fjortisar osv) så börjar hon tjafsa med övriga användare där hon bla. använder sig utav argumenten "Vem är du ens?". Det är inte första gången inzane inte kan hålla sin stora internettrut, och trots att jag egentligen aldrig råkat ut för henne själv så anser jag att någon som spelar på den nivån i ett så pass respekterat damlag världen över borde kunna behärska sig online. Ett minimunkrav liksom. Om bruden är bra nog på CS sedan borde vara sekundärt... Förlåt Anders jag vet att ni är kompisar men brudens helt obefogade attityd makes me sick.


Vänligen notera att jag inte på något sätt påpekar att min engelska är bättre än damernas i PlayUs, även om den givetvis är det. ;)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Ida

jag håller med dig fullt ut om serien. känns som en massa trailers. man blev ju bara förvirrad. ena sekunden landade dom, andra sekunden var det träningspass sen var det boxning och sen var det någon som grät.

Postat av: Patrik A

Den håller MTVs vanliga klass så tur de idioterna köpte skiten och ingen "seriös" kanal

2008-05-26 @ 18:45:57
URL: http://averin.blogg.se
Postat av: Ela

du behöveri nte försvara din engelska. kommentaren "men gör det bättre själv då" borde inte få användas efter mellanstadiet och är förmodligen det mest korkade man kan säga. typ som "men läs/se/lyssna inte på det då"

förövrigt håller jag med. 22 mins trailers utan djup. jag trodde faktikst det skulle vara bättre.

och vad gäller inzane vet jag inte vad hon håller på med. Är hon kanske är och känner sig hotad av ALLA andra tjejer i gamingvärlden? (ex. lol-gamingtjejerna fick smaka på hårda ord fastän de knappt vet vem hon är.)

2008-05-26 @ 23:25:38
Postat av: Sabina

Jag vill se skiten. Vart hittar man det på mtv? Hittade en trailer på 5½ minut bara!

2008-05-30 @ 09:51:54
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Sabina

nvm, upptäckte att det var små klipp!

2008-05-30 @ 09:57:10
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild