Vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig


Lars Winnerbäcks Elegi är utan tvekan den bästa låt som någonsin gjorts på svenska. Trots att den har flera år på nacken ryser jag än idag när jag hör den.

Och du Arre, om ~2,5 månader fyller jag år igen. Den 8 augusti. (Men för att inte helt förkasta det du skrev så har jag mycket riktigt redan fyllt år, tjugotre gånger närmare bestämt.)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Ida

ja den låten är fan bra!

Postat av: ArreliuS

var ju inte alls längesen sist du fyllde xD Nu känner jag plötsligt pressen på mig att kirra present.

2008-05-20 @ 21:50:54
URL: http://www.arrelius.se/live/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild