Bäst-före-datum på balsam?

Efter att gravt ha drogat ned mig själv till en nivå där jag knappt kände något längre av mina förkylningssmärtor begav jag mig in i duschen. Jupp, jag är inte mindre man än att jag tar mig samman och åker till jobbet hur dödligt sjuk jag än är, jag har ju en familj där hemma att försörja.

Hur som helst så gick duschandet helt enligt planerna tills det var dags för balsamet. Alltså det är ett riktigt kvalitetsbalsam från Matrix så inget gnäll tack. Eftersom jag inte bor kvar hos mamma och pappa, och de som bor kvar där, dvs just mamma och pappa inte är direkt långhåriga, så skippar dom balsam vid hårtvätt. Detta gör att det lilla balsam som finns kvar där ute är sådant som jag lämnat kvar och använder de ytterst få gångerna jag duschar där ute. Det var väl några månader sedan sist..

Nåja jag öppnar flarran, upp och ner precis som sig bör, då balsam i regel, och även denna sort om jag inte missminner mig helt, innehar en relativt krämig konsistens. Tji fick jag. En iskall stråle likvärdig med mjölk ungefär rinner ut över mig och jag skriker till. Jag stänger snabbt flaskan, skakar den eftersom jag antar att den bara "delat" upp sig då den stått så länge, men till min stora förtvivlan är konsistensen det samma.

Jag tänker ju inte banga ur här, letar efter ett eventuellt utgångsdatum på flaskan men finner inget, utan häller ut skiten i handen och låter balsamet, sin konsistens till trots, besudla min långa man. Det är då tanken slår mig, tänk om balsam i det här stadiet är skadligt för håret? Jag tappar alltid en massa hår när jag tvättar det, men jag blir paranoid och får för mig att det är mer än vanligt. Kommer jag bli skallig? Är skabbigt balsam dåligt för håret? Kommer jag dö nu? :/

Finns det något bäst-före-datum för balsam?

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: sanna

fan vad skumt med balsamet... för övrigt brukar jag oxå tappa MASSA hår när jag tvättar det. en av orsakerna till att jag inte vill tvätta det. när det är smutsigt verkar det sitta fast bättre. hmm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild