Det finns folk till allt





Sitter och kollar på en dokumentär som handlar om kvinnor som skaffar sig verklighetstrogna dockor istället för riktiga bäbisar. Jag trodde alltid att det här med att skaffa en baby handlade om att få vara med om starten i livet på en ny människa, inte för att det är kul att ta hand om en fet skinnkorv som spädbarn är. Nåja, alla är vi väl olika och jag antar att jag kan leva med vetskapen om att det finns sådana människor.

Kvinnan på bilden är med i dokumentären. Hon har redan 4 dockor, och har nu rest till Washington från UK för att hämta den femte. Hon valde att åka och hämta den själv så att den inte skulle skadas under transporten. Fine I say, once again. Men det intressantaste med den kvinnans hämta-bäbis-historia var att hon innan resan åkte till Harrods för att köpa presenter åt sin nykomling "Sophie". Roberto Cavalli-kläder för hundratals pund. Hennes kommentar? "Riktiga barn har ju skitar ju ner sina kläder och har sönder dom. Då är det ju mer värt att lägga dom här pengarna på kläder till dockorna istället, dom sliter ju inte på kläderna." Det handlar om att prioritera, mina vänner! ;)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Ela

såg också det. Har kvinnan verkligen inget vettigare för sig än att leka med dockor liksom? något måste ju ha släppt i hjärnan på henne...





fact is really stranger then fiction

2008-09-30 @ 14:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild