Ledig dag - lite turistande

En jetlaggad André vaknade vid 05-06-nånting, själv sov jag ut till 11 ungefär. Planerade lite för dagen och tog sedan en taxi till en annan taxi och därefter in till stan.

 

Vi började i "gamla Hangzhou", ett område med gamla byggnader och buiker med typiskt traditionella kinesiska prylar. Trodde jag skulle shoppa ihjäl men men höll hårt i plånkan och köpte endast två armband. Inte heller André hade spenderarbyxorna på sig.

 

Efter att ha insupit lite kinesisk kultur ville vi ha lite "vanlig" shopping också. Synd bara att alla taxichaufförer vägrade att köra oss till stället vi ville till. Det var relativt nära där vi redan var, fast ändå långt bort nog för att ta taxi och inte gå. Vi gar ändå vandrandet ett försök, och efter att ha knatat i två timmar vad vi tyckte var en relativt rak stäcka, så visade det sig att vi helt plötsligt vart tillbaka där vi startat. Wtf?

 

Väl tillbaka fick vi faktiskt tag i en taxi som var villig att köra oss till stället vi ville, men då var det istället vi som tyckte att vi skulle hoppa ur ungefär halvvägs. Eller snarare jag tyckte. André tyckte inte alls speciellt mycket då han kände sig sjuk och bara muttrade och "mm"-ade åt allt jag sa.

 

Efter taxi-urhoppandet knatade vi ner mot West Lake. West Lake är förövrigt det som gett staden dess rykte:"Paradiset på jorden". Och ja, West Lake är vackert. Lika vackert som förra året! :D Väl vid skön passade vi på att splitta en pizza med ost-stuffed-crust. Sen pallade vi inte mer och drog hem.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild