Sök följande jobb, ditt as!

Jag fullkomligt älskar när abetsförmedlingen skickar hem jobbannonser som dom kräver att man skall söka på, speciellt när dessa innehåller krav som man inte uppfyller. Inte konstigt att arbetsgivarna skiter i att läsa folks brev och tar in nån släkting eller polare till tjänsten istället näe folk som söker inte ens är i närheten av dom kvalifikationer som krävs.

Annat som är populärt är att man blir tvingad att söka tidsbegränsade (ca 3 månader) arbeten på avlägsna platser i landet. Jag förstår inte hur dom har tänkt att man 1. skall lyckas få sig ett boende på så kort varsel, 2. skall göra av sig själv när man sitter där i Jokkmokk efter 3 månaders arbete och det är slut på det roliga?

Idag fick jag hem två jobbannonser dom kräver att jag ansöker till:
Beläget i Malmö/Landskrona/Ven, Krav: Goda kunskaper i par- och enbetskörning, även tre hästar kan förekomma.
Det där är definitivt ett jobb jag skulle kunna tänka mig att jobba med (Ardennrar :]~~ ) men mina körkunskaper är begränsade och jag har aldrig i mitt liv kört par eller trojka. Dessutom gäller jobbet bara gör sommarsäsong.

Beläget i Rättvik, Hästskötare i en månad ev. två, under sommarlovet på ett naturbruksgymnasium Krav: Genomgängen gymnasietutbildning inom naturbruksgymnasiet med inriktning hästhållning
Jag har inte läst hästhållning på gymnasiet och det känns ganska opepp att flytta till Rättvik (vart ligger det ens?) för att jobba så kort tid. "Rangordning av ansökningarna kommer att göras efter betyg och omdömen från utbildningen". Jag är ganska rökt här oavsett.

AMS var ju kanske inte helt och hållet ute och cyklade när det gällde kraven som dessa arbetsgivare sökte eftersom jag visserligen är utbildad inom djurvård/djursjukvård, men det innefattar tyvärr varken trojkkörning eller hästhållningsutbildningen.

Lantmännen kanske vill ha mig en säsong till? ;)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Om du slutar bloggar så har du kanske en chans? ;)

Postat av: Fräcka fröken

Du är väl inte bruden som bangar för ytterligare en dust med Tomten och Marina!?! För att inte tala om den den där kar'n till driftchef. Grrrr!

2009-02-16 @ 12:48:04
URL: http://pemmsonsblaj.blogspot.com/
Postat av: Sazsa

Det är helt sjukt med AMS....

De har aldrig hjälpt mig och kommer inte göra det nu heller...

Jeja fick en utbildning till bilreparatör men när jag kommer och ska ha det så säger dom rakt ut: "Glöm det"

Och i handlingsplanen står det att med mina erfarenheter så anser de att jag kommer vara i jobb igenom inom kort.

Ja en säsongsanställning ja men sen kommer jag ju tillbaka till dem igen! Grrr

2009-02-16 @ 14:07:47
URL: http://champagnehigh.blogg.se/
Postat av: ela

ardenrar e ju sjukt söta! men fattar inte varför du ska söka bara ett par månader på avlägsen ort :S låter ju helt stört. Blir ju ett jävla flyttande om du ska göra det varje gång.

2009-02-16 @ 22:07:21
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild