I mitt tjöök

Jag är fortfarande inte riktigt mig själv trots min lilla tupplur mellan 19-01 så någon närmare bekrivnings av aktiviteterna som utspelade sig i helgen lär det inte bli just nu. Eller, ingen beskrivning alls faktiskt, det får bli senare helt enkelt. Tills vidare får ni njuta av min "kökslista" eftersom jag blev utmanad av Ida.

Tre saker som jag alltid har i kylen:
1. Smör
2. Ketchup
3. En massa skit med utgånget datum som inte borde vara där

Tre saker jag alltid har i frysen:
1. Frysta grönsaker
2. Random påse med halvfabrikat-snabbmat
3. Is

Tre saker jag alltid har i skafferiet:
1. Pasta
2. Snabbnudlar
3. Te

Tre kryddor jag alltid har hemma:
1. Salt
2. Svartpeppar
3. Vitlökspulver

Tre livsmedel jag använder varje dag:
1. Smör/margarin
2. - (Är väääldigt  varierande beroende på vilken av mina ca. två veckor långa perioder jag är i. Tex. taco-period, fil med flingor-period, macka & youghurt-period, lasagne-period osv.)
3. -

 Mina tre favoritgrejer i köket:
1. Glas
2. Sked
3. Kniv

Tre saker som inte får komma in i mitt kök:
1. Senap
2. Oliver
3. Anton (Han äter bara upp allt annat)

Utmanar Arre, Sabz & TTl (Inte för att Martin är en kökskille, men jag vet att han gillar att svara på frågor/listor ;P)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Elin

Om man slår ihop "Tre livsmedel jag använder varje dag" och "Mina tre favoritgrejer i köket" kan man nästan tro att du tycker om att äta smör med sked väldigt mycket.

Postat av: Lancia

Smör is the shit! Jag älskar smör :D

2009-01-27 @ 21:16:59
Postat av: Anonym

VAFAN! :'( Jag tycker jag har skött mig exemplariskt i ditt kök! må så vara att en och annan ätbar detalj KAN ha försvunnit, men ändå!

2009-01-28 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild