Dagens goda gärning

Idag när jag och Röd skulle till sjukhuset fann jag en mobiltelefon på backen. Som den otroligt fina och ärliga människan jag är så behöll jag inte telefonen själv utan försökte återgälda den till dess rättmätiga ägare asap. Hittade i "hem" i telefonboken och ringde och ringde men inget svar. Några timmar senare försökte jag igen och en mycket tacksam och lättad Ulrika i andra änden kastade genast som sambo i bilen för att komma och hämta luren, då hon själv höll på att mata och natta sina två små barn just då. En stund senare sitter jag nu här med en stor förpackning lyxig Anthon Berg-choklad som jag fick som tack-för-att-du-hittade-telefonen-och-hörde-av-dig-till-oss. Hoppas det inte bara är en massa likörchokladbitar i den bara. ;)



Stackars Röd sitter här och kan inte smaka, för han har varit på käkkirurgen och dragit ut en vild visdomstand idag. Ser ut som Quagmire pga svullnaden. Ha ha.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Sazsa

Det tjänar sig att vara en rättfram och ärlig människa i dagens samhälle!

Tur att det finns folk som dig ;)

Postat av: Elin

Awww, vad rörd jag blir i hjärtat :)

2009-03-24 @ 07:01:58
URL: http://ariez.se
Postat av: Susanne

Vad duktig du är Alex!

2009-03-24 @ 12:18:46
URL: http://shajsah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild