Large lika med small?

Snubblade idag över den här artikeln på Aftonbladet och jag kan inte annat än hålla med om att storlekarna i "ungdomsbutikerna" är helt åt fanders.

Jag är inte fet, faktiskt inte ens lite lätt överviktig (även om jag själv önskar att jag var mindre :P) och ändå så är i många fall till och med XL på tex. BikBok på gränsen till för litet. XL, Extra large, Extra stor. Hur kan något som är normalviktigt nästan vara för stort för "extra stor"?

Men att det sedan krävs forskning, som givetvis alltid betalas med skattemedel, för att komma fram  till det som presenteras i artikeln känns ju lite over kill. Dvs att storlekarna blivit mindre och mindre samt att storlekarna många gånger varierar beroende på vilken affär man går till. Plis!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Jojo^

I hear ya sister! Går man tex till lindex eller kapahl kommer man i normalstorlekarna. Går man till Cubus, Bikbok och H&M med mera så får man ju använda skohornet för o komma i det största paret byxor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild