Hemma från Götlabörj!

Vilken härlig helg det har varit! (Ok, bortsett från sömnbristen)
Vi började i fredags med att plocka upp Frida, also known as Örjan, på tågstationen. Gled hem till oss och chillade, packade och gosade råttor tills det att Röd kom hem från jobbet, sedan vara bara å styra kosan mot Götet. Runt 21-snåret intog vi Röds syster Lindas lägenhet och förvandlade den efter en redig måltid till något som snarare skulle kunna antas för en flyktingförläggning än en high-fashion apartment a'la Linda. (Damn, that womas know how to dacorate! (Även om denna lägenhet är lite mer tom än den förra, av förklarliga skäl though.)) Vi drog även igång rått-SPAt, till våra små långsvansade vänners förskräckelse. Men vårat slit gav utdelning då det på samtliga bedömningsseglar stog "Mycket fint klippta klor" efter bedömningarna. 10/10! (Inte för inte man alltid blir tillfrågad om man kan fixa klorna på div, utställares råttor. Rått-nagel-teknolog nästa?)

Anyhow, rått-SPAt avslutades vid halv två-tiden. Stupade i säng men kunde givetvis inte somna förrän någon timme senare, och väcktes sedan, vid 07, av glädjetjut på glädjetjut innifrån sovrummet - Saga, snart ett år gammal, hade vaknat. Och var sjukt glad. En bit av min själ dog. Vi tog oss iaf samman, kammade till oss, och begav oss vidare till utställningen. För intresserade finns det mer att läsa om den
här. Utställningsresultat finns här.

Efter en lång och svettig utställningsdag (jag blir förfan helt genomblöt när jag kör agility med rådisarna) åkte vi och hämtade ungefär en miljon råttburar som skänktes till oss på Råtthjälpen. (Det tackar vi för!) Sen var det bara att handla f00d för grillning stod på schemat. Det blev en trevlig kväll med massa råttfolk + Röd och syster Linda och samtalen kretsade mest kring fisting och eventuella självutlösare. Vi kom hem till Linda igen vid 02 och avslutade dagen ganska omgående.

Kl 11 glider Linda in i vardagsrummet och börjar gapa om att vi ska vakna, för det skall bakas tårta. Lilla My hade även hon hittat hem till Linda. Egentligen visste min excitement inga gränser, men jag var alldeles för trött för att uttrycka detta. (I beg your pardon here, sistah.) Tårtan var hur som helst awesome och sällskapet lika så. Sagas facial expressions were priceless när My lät henne smaka citron, och inte heller "the majs-kroks-pose" var dålig.

Efter som Frida skulle med ett tåg från Norrkan hem till Sthlm blev vi inte speciellt långvariga på söndagen, utan we hit the road redan kl 16 efter ett snabbt stopp på Gillet för att plocka upp det sista vi skulle ha med oss hem

Vi, eller iallafall jag, vill inte tala för dom andra men tror dom håller med, hade i alla fall en toppenhelg! Tack allihopa, både rått- och icke-rått-människor för fab sällskap. Detta måste helt klart göras om inom en snar framtid!

And no, inga pictures. Jag suger på att fota sådant som borde fotas. :(

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Hahahaa, Sagas min. HURRA vad roligt det var.



& tack själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild