Vildråtts-encounter i Seoul

En fantastiskt grej hände mig idag! Som det rått-freak jag är så bara måste jag dela med mig!

Jag och Henrik var för några timmar sedan och knallade runt på kvälls/nattmarknaden i Dongdaemun. Helt plötsligt ser vi en råtta springa över trottoaren och in i en buske. Var givetvis tvungen att försöka fotografera den lilla gynnaren (det är andra gången i hela mitt liv jag ser en levande vildråtta) så jag sticker på vinst och förlust in min kamera i busken och knäpper av ett randomkort. Räknar givetvis inte med något storstilat resultat, faktiskt inte ens med att över huvud taget på råtta på bilden. Så döm av min förvåning när jag tittar på bilden efteråt och får se inte bara någon kroppsdel, utan hela råttan som tittar rätt in i min kamera!


En vacker agoutipojke, inte så jättestor. Av storleken att döma jämfört med mina pojkar där hemma väger han kanske runt 500 gram.




Den enda modifikationen jag gjort med bilden, förutom att lägga till mitt namn, är att jag zoomat in råttan något och klippt bort överflödigt med buske.


Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild