Vila i frid Toni

Visst missar man mycket när man är på resande fot under ett helt dygn utan någon direkt tillgång till medier och internet, men att jag skulle få ett dödsbud kastat rätt upp i fejset när jag kom hem och slog på datorn för några timmar sedan var långt ifrån vad jag väntat mig.

"
cyx död i svår trafikolycka"

Kände direkt hur jag fick en stor klump i magen och började må lite illa. Vafan, det var ju bara några dagar sedan vi var i Bilbao? Man kan inte påstå att vi var direkt vänner eller kompisar, men jag träffade honom väldigt många gånger per år, både utomlands och här i Sverige. Han är en av spelarna som mitt jobb går ut på att rapportera och skriva om, vi har festat ihop, flygit ihop. (Han hade en jättestor och fluffig tröja på sig under flygresan Dubai-Shanghai för snart två år sedan. Vi satt brevid varandra och jag kunde bara inte motstå att luta mig liiiiiite. Bara pytteliiite. För att sedan dyngsomna.)

Det är så fruktansvärt läskigt när döden kommer så nära. Kanske överreagerar jag, kanske inte, men jag är uppriktigt ledsen över det som hänt. Det känns konstigt och overkligt. Bilden nedan tog jag på Toni för bara en vecka sedan.

Enligt en privatperson är detta en bild på bilen efter olyckan.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild