Farsans sova-över-filosofi

Haha, jag kom helt plötsligt att tänka på en grej som jag bara måste dela med mig av. Jag vet inte om det är helt hysterisk roligt eller egentligen ganska sorgligt.

Redan på dinosauriernas tid knatade min pappa omkring här på jorden. Ja, SÅ gammal är han, vilket i sin tur då knappast förvånar någon att han i vissa, om inte ganska så många frågor, är rätt konservativ.

Som barn sov jag sällan borta, och inte heller hos mig sov speciellt många kompisar över. Och ja, med min konservative far dröjde det så klart även rätt länge innan en dåvarade eventuell pojkvän fick sova över, jag kan nog ha varit 17-18 år gammal.

Hur som helst: Att en kille skulle få sova över när jag vad kiddo var som sagt ett big no-no (jag antar att 7-8åringar i hans värld ligger med varandra, eller nåt), men nej, helst skulle inte heller tjejer få sova med varandra, för då kunde dom ju, gud förjude, bli lesbiska!

Nej, hans resonemang är inte alltid helt vattentäta.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Sazsa

Fniss det låter ju som lite roliga resonemang men jag kan tänka mig att de inte var lika roliga när man är i den åldern och alla andra sover över hos varandra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild