Tvåveckors-recap

Två veckor sedan jag började bildutmaningen, och lika länge sedan jag fuckade upp den. Way to go.

Men bara för jag sugit innebär det inte att det inte hänt saker. Ohno.

Svärpäronen Irma & Tore har varit på besök. Ja, Röds mor och styvfar alltså. Trasan fick en megadundercrush på Tore direkt och vägrade lämna hans sida. Irmas hår var förvisso rätt mysigt att ligga i det med, men ligga tätt tätt intill Tore slog håret med hästlängder.

Trasan & Tore

Dom två senaste veckorna har jag varit tvungen att gå upp helt omänskligt tidigt för att FUBa. Förberedande utbildning. (Borde det inte heta FBU?) Vi skulle utvärderas gällande hur lämpliga vi var att bli yrkersförare. Första veckan var det 8-16 i en skolsal som gällde. Vi gjorde absolut ingenting och jag är helt säker på att den veckan gick ut på att bedöma vårat tålamod. "Klasskompisarna" var inte direkt några kärnfysiker heller, en av dom hade inte en aning om vad en rektangel var för något, och en annan deklarerade stolt, när frågan om man skulle kunna tänka sig utlandskörningar i tjänsten dök upp, att han minsann aldrig varit utomlands och aldrig tänker åka heller. Till en början såg jag allt annat än ett nekande till att få fortsätta på utbildeningen pga överkvalificering som ett nederlag. Sedan kom jag på att ett lastbilskörkort kan gå på så mycket som 150 lax så jag bet ihop, gjorde helt awesome från mig på testerna vi hade, och blev således garanterad vidareutbildning. Se upp på vägarna, motherfuckers! (Vecka två var det praktik med sköna tider, not. (06:30-15:30) Men här har jag inget att klaga på egentligen och inte min handledare heller, jag var grym.)


Jan Svanlund har lämnat oss efter en tids sjukdom. Jag tog emot beskedet med sorg, för oss hästtjejer är Janne som en gammal god vän som alltid fanns där vid vår sida när vi såg hästsport på TV. Jag kommer sakna Jans behagliga röst och väldiga expertis på området. Vila i frid!

Jan Svanlund

En råttutställning i Halmstad har också hunnits med. Mest stolt är jag över Frasse, en av alla oönskade utkastade hitteråttor jag tagit mig an, som inte bara fick 2:apris i Pet Class, utan även plockade med sig ett Cert+uppflytt till svårare klass hem i sin agility-debut! 30.000kronors-råttan Bäsen gjorde det enda rätta och blev Domarens Favorit, såklart. Utställningens besvikelse var Fancy, min agilitystjärna, som bara totalvägrade. Tror jag har boostat hans ego lite för mycket...

Fina Calle, Janne poserar vid ett hinder, Sandra med sin råtta i Agility A

Frillz myser, Jessica & Herman, Frasse gör sig fin för domarbordet

Götet! I samband med Halmstadsutställningen passade jag på att ta en weekend i Göteborg. Bodde gjorde jag hos finingarna Jessica och Magnus och med mig hade jag CP-Frida. Blev även en tripp till Mölndal för att hälsa på Röds sis Linda, lilla Saga och the swear parents som nu tagit sig dit och alltså lämnat Norrkan. Till min stora glädje dök även sötaste Maria upp. Tacos inmundigades som den svennebananuppslutning vi var med tre och en halv norrbaggar, en eskimå och en hungarian. (Note to Svärmor: man vispar inte gräddfil. Och man vispar den sedan definitivt inte ännu mer om den inte fluffar upp sig.) Dessutom han vi avhandla livsviktiga ämnen som "Mannen som ser ut som Plupp", att tandtråda med sitt eget huvudhår och vad ett naket barn inte bör göra med en penna. Fantastic!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

PLUPPMANNEN! <3



Skönt att dina bloggläsare slapp ta del av snuskgubben utan tröja!



Och tack för det där med att jag är söt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild