Stackars Roy

*pling* SMS.
Det tog ungefär en halv minut för Röd att sträcka sig mot telefonen för att läsa meddelandet. Men sen, jävlar i min lilla låda, gick det undan. Som en rakit flyger han ur sängen, hinner inte ens klä på sig utan springer ut till vardagsrummet med kläderna i handen, klär inte på sig förrän han startat datorn. Här finns ingen tid att spilla!

Roy Hogdson, Liverpools tränare, har fått sparken. Röd är nöjd.

Jag kan inte riktigt låta bli att tänka på hur Liverpools kassa Premier League-insats egentligen inte bara kan lastas en enda man. Okej att snubben ska vara tränare för laget, motivera och instruera sina spelare för att göra det bästa möjliga jobbet ute på plan, men har fotbollsspelarna inget som helst ansvar själva?

Vuxna människor ska inte behöva ha 110% draghjälp från en enda människa för att kunna motivera sig till att göra ett bra jobb när man dessutom får mångmiljonlöner för det. På vilken annan arbetsplats skulle man avskeda chefen, då dom anställda, som har alldeles för höga löner, inte gör sitt jobb pga att dom "inte känner sig motiverade"? Volvo? Lindahls konditori? Holmen Paper?

Ni fotbollsexperter som läser detta kan ge fan i att kalla mig okunnig och imbecill. Jag har alltid rätt och min fotbollsknowledge är grym. Just ask Röd.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Anders

HALA MADRID!

2011-01-19 @ 14:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild