Huvudvärk, räkor och japaner

Vad som skulle bli värma-sig-under-täcket-en-snabbis blev en tre timmars power nap. Efter att jag power-napat får jag alltid en fet huvudvärk. Så nu sitter jag alltså här med en våldtagen dygnsrytm och en not so skön huvudvärk. Okej dygnsrytmen var våldtagen innan, men nu är den ännu våldtagnare. (Snyggt ord där, våldtagnare.)

Hade en tuff gårdagsnatt med Räkan som hade andnödsattacker konstant under 1-2timmar, när vi väl fick slut på elendet efter en massa lugnande mys, diverse medikamenter och några råttanpassade Heimlich var jag alldeles för orolig för att kunna somna. Hur som helt är han okej nu, troligtvis hade han satt något i halsen.

Även mina japanska vänner är okej, tack och lov. Junya var och är i Taiwan, och resterande folks befinner sig i södra Japan. Det decimerar givetvis inte det som skett dock, naturens krafter är verkligen enorma. TBP har som vanligt storslagna bilder:

Massive earthquake hits Japan

Japan: earthquake aftermath

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild